Image
Mazda auto verzekering bij Mazda Jansen Arnhem

Mazda Autoverzekering

Jouw auto goed en voordelig verzekeren?

 

Schade aan je Mazda. Je zit er niet op te wachten, maar als het gebeurt kunt je maar beter goed voorbereid zijn. Met de Mazda Autoverzekering bent je verzekerd van een snel herstel door de Mazda-dealer die jouw auto door en door kent.

De verzekering biedt een goede service tegen zeer gunstige voorwaarden en een scherp tarief! Er is bovendien altijd een dekking die bij je past. Kortom, ook hier kan je rekenen op nét dat stapje extra om jou rijplezier te garanderen, ook bij tegenslag. Net dat stapje verder doen, jou verwachtingen overtreffen, dat willen we met de Mazda Autoverzekering. Je ziet het bijvoorbeeld terug in de verschillende soorten dekkingen. Hierdoor kan je jou Mazda verzekeren zoals jij dat wenst. Vraag naar de voorwaarden en je premie, en sluit de verzekering direct bij ons af.

    Image
    Mazda autoverzekering bij Mazda Jansen Arnhem

    De voordelen van de Mazda Allrisk Autoverzekering:

    • verlengde garantie tot 12 jaar (144maanden) of maximaal 200.00 km!
    • 5 jaar (60 maanden) nieuwwaarde regeling
    • geen eigen risico bij herstel door ons
    • korting op je reguliere onderhoud bij ons tot maximaal €100,-
    • Schadeherstel door ons als jou Mazda dealer
    • reparatie met met originele Mazda onderdelen
    • accessoires gratis meeverzekerd (tot 10% cataloguswaarde van uw auto)
    • persoonlijke bagage gratis meeverzekerd tot €500,-
    • bonus malus korting tot 75%
    • eigen risico bij ruitvervanging bedraagt €67,50 via ons anders €250,-
    • gratis vervangend vervoer gedurende schadeherstel

    alles over de mazda autoverzekering

    Wat houdt de nieuwwaarderegeling in?

    Wordt je Mazda gestolen? Dan keert de Mazda Autoverzekering de nieuwwaarde aan je uit. Deze nieuwwaarderegeling geldt voor nieuw aangeschafte Mazda’s tot 5 jaar oud.

    Wat houdt de aanschafwaarderegeling in?

    Wordt je Mazda gestolen? Dan keert de Mazda Autoverzekering een bedrag uit ter hoogte van de aanschafwaarde. Deze aanschafwaarderegeling is geldig tot 3 jaar na aanschaf.

    Hoe hoog is het eigen risico?

    Zolang je je Mazda bij ons laat repareren, hoef je geen eigen risico te betalen.

    Hoe kan ik een Mazda Autoverzekering afsluiten?

    Dat kun je hier gemakkelijk online doen. Heb je vragen, neem dan contact met ons op.

    Wat is het verschil tussen de allrisk en WA + beperkt cascoverzekering?

    Hier lees je alles over de dekkingsmogelijkheden en wat de verschillen zijn.

    Ik heb via Mazda Jansen een Mazda Autoverzekering afgesloten, maar nu ontvang ik een polis van Actua. Hoe kan dat?

    De Mazda Autoverzekering is tot stand gekomen dankzij de samenwerking tussen Mazda Motor Nederland en de Actua Groep. Het risico van de Mazda Autoverzekering is ondergebracht bij Actua Schadeverzekering N.V., gevestigd in Capelle aan den IJssel.

    Ik heb geen bevestiging per e-mail ontvangen van de door mij afgesloten autoverzekering. Wat moet ik nu doen?

    Kijk in je inbox of de e-mail niet per ongeluk bij de ongewenste berichten terecht is gekomen. Neem anders contact met ons op, dan maken wij het per omgaande in orde.

     

    Waar kan ik zien hoe hoog de premie is?

    Je kunt je gegevens en de gegevens van je Mazda op deze site invullen. Als je daarna de gewenste dekking kiest, wordt aansluitend de maandelijkse premie getoond.

     

    Hoe hoog is mijn eigen risico?

    Standaard is het eigen risico € 135 per gebeurtenis. Indien je Mazda wordt gerepareerd bij ons, vervalt dit eigen risico. Specifiek bij ruitvervanging is een eigen risico van toepassing van € 67,50 per gebeurtenis, mits de vervanging plaatsvindt bij Mazda Jansen. Laat je de ruit elders vervangen, dan geldt een eigen risico van € 250. Voor ruitschade (sterretje) die gerepareerd kan worden, geldt geen eigen risico. Voor bestuurders jonger dan 24 jaar geldt een afwijkend eigen risico. (zie de voorwaarden).

    Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

    Je kunt een e-mail sturen naar de klantenservice van Actua. Vermeld daarin het polisnummer, je adres en de datum van opzeggen. Je kunt de verzekering na het eerste jaar opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Bij beëindiging van je verzekering wordt € 12,95 poliskosten (excl. 21% assurantiebelasting) in rekening gebracht.

    Hoe verloopt mijn maandelijkse premiebetaling?

    Bij het aanvragen van je autoverzekering geef je Actua toestemming om de premie maandelijks automatisch van de opgegeven bankrekening te incasseren.

     

    Kan ik een automatische incasso ongedaan maken?

    Ja, dat kan. Je kunt binnen de wettelijke termijn contact opnemen met je bank om een ten onrechte geïncasseerd bedrag terug te laten storten. Hou er dan wel rekening mee dat de dekking komt te vervallen.

    Wat moet ik doen als mijn auto schade heeft opgelopen?

    Meld de schade zo spoedig mogelijk door het volledig ingevulde Europees Schadeformulier te mailen naar schade@mazdaautoverzekering.nl of per post op te sturen naar: Actua, Antwoordnummer 5409, 3000 VB Rotterdam (een postzegel is niet nodig).

    Bij eenzijdige schades kun je het Europees Schadeformulier invullen en opsturen naar Actua, of je kunt telefonisch contact opnemen met de afdeling Schade via telefoonnummer 010-44 77 153. Zorg dan dat je het kenteken van de auto bij de hand hebt.

    Bij technische defecten: neem voor de reparatie contact op met Mazda Jansen. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

    Wat moet ik doen als mijn auto is gestolen?

    Als je auto is gestolen, dan is het belangrijk dat je de gegevens van je auto zo snel mogelijk doorgeeft aan het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV), 055 – 74 10 001.

    Daarna doe je aangifte bij de politie en meld je de diefstal bij Actua. Stuur het bewijs van aangifte mee met het ingevulde Europees Schadeformulier. Wij helpen je dan zo snel mogelijk.

    Wat moet ik doen bij een technisch defect / garantieclaim?

    Voor de reparatie van technische defecten kun je terecht bij Mazda Jansen. Zij kennen de procedures en nemen contact met ons op.

    Wat valt niet onder de garantie?

    Binnen de verlengde garantiedekking, die loopt vanaf het verstrijken van de fabrieksgarantie tot en met 12 jaar of 200.000 kilometer, dient er sprake te zijn van een plotseling optredend defect aan de beschermde onderdelen. Regulier, periodiek onderhoud en onderdelen die periodiek vervangen of gereinigd dienen te worden, updates van navigatiesystemen, alsmede onderdelen met een normale gebruiksslijtage zoals filters, banden, uitlaatsysteem (katalysator en uitlaatspruitstuk zijn wel gedekt), remblokken, remschijven, remtrommel, remschoenen, remklauwen, stofhoezen, koppelingsplaat, wisserbladen, startaccu, batterij autosleutel en dieselpartikelfilter vallen niet onder de garantiedekking. Niet ‘af fabriek’ gemonteerde accessoires vallen ook niet onder de verlengde garantiedekking.

    Waar vind ik de voorwaarden van deze verzekering?

    Je kunt de voorwaarden hier lezen.

    Wat biedt de Mazda Autoverzekering meer dan een gewone autoverzekering?

    Naast de uitgebreide dekking die je mag verwachten, biedt de Mazda Allrisk Autoverzekering:

    • garantie tot en met maximaal het 12e jaar (of tot 200.000 km);
    • 5 jaar nieuwwaarderegeling / 3 jaar aanschafwaarderegeling;
    • uitgebreide beschermde onderdelenlijst, ook voor EV en hybride voertuigen;
    • 100% vergoeding op accessoires tot maximaal 10% van de cataloguswaarde;
    • geen eigen risico, mits je Mazda wordt gerepareerd door je eigen Mazda dealer;

    Hier kun je er alles over lezen.

    Wanneer geldt de garantie?

    De garantiedekking is uitsluitend van toepassing indien bij aankoop van het motorrijtuig wordt gekozen voor een volledig cascodekking en deze op het moment, dat een beroep wordt gedaan op de garantiedekking, ook daadwerkelijk nog van kracht is.

    De verlengde garantiedekking vervalt na 12 jaar en/of als de auto ouder wordt dan 144 maanden of de kilometerstand meer bedraagt dan 200.000 kilometer.

    Hoe kan ik een wijziging doorgeven?

    Je kunt al je wijzigingen, zoals een adreswijziging, direct doorgeven via de klantenservice van Actua.

    Hoe kan ik een autowijziging doorgeven?

    Je kunt je autowijziging direct doorgeven via deze link.

    Toon meer
    Mazda Jansen Arnhem:
    Duidelijk
    Klantgericht
    53 jaar ervaring